Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 7 lut 2024, 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
Marka :KTM
Model :LC4 600 620
Rocznik :1985 do 1997
Typ : Enduro
Witam w artykule postaram się w wyjaśnić zasady pracy zapłonu w motocyklu KTM LC4 620

Zapłon motocykla KTM LC4 88-97 to analogowa konstrukcja szwedzkj firmy Amal typ TM 14-05 wyprzedzacz 2 stopniowy czyli posiada 2 poziomy wyprzedzenia na 5 stopniach i przy obrotach 1850 RPM gwałtownie przełącza na 36 stopni . Efekt to nie zbyt zdrowy dla wału korbowego gwałtowna zmiana kąta i zbyt wczesny zapłon na niskich obrotach w czasach kiedy go opracowano przed 1986 rokiem możliwości elektroniki były ograniczone
CDI TM 14-05 jest względnie trwałym elementem natomiast uszkodzeniu często ulega stator - a konkretnie uzwojenie wysokiego napięcia zasilające CDI - czerwony przewód - najlepsza metoda na przetestowanie to podłączenie miernika między czarny i czerwony przewód -Miernik na zakresie napięcia zmiennego przy kopaniu powinien wykazać napięcie po wyżej 40 Volt (zależy od rodzaju miernika tolerancja 30% )pomiaru dokonujemy przy wypiętym CDI .
Rezystancja po między czarnym i zielonym przewodem czyli na impulsatorze powinna wynosić 23 Ohm

Metoda naprawy to albo pozyskujemy używany -stare jest nietrwałe przewody skruszałe izolatory pękają jeśli przełożyć razem z deklem będzie ok jeśli już wyciągamy stary ponad 30 letni stator z zesztywniałymi przewodami bywa różnie
- można oddać do przewinięcia uszkodzony pytanie na jak długo dostaniemy gwarancję ?
-można też kupić chiński zastępczy lekko mechanicznie nie pasuje ale można sobie poradzić z nim z tą uwagą ,ze ma on prądnice 3 fazową dla tego należy zmienić regulator napięcia na 3 fazowy
- można włożyć generator podpina się go pod przewody zasilające regulator żółty i niebieski - oraz zielony impulsator i oczywiście masę to cała operacja wychodzi najtaniej ma wbudowane własne CDI z przyspieszaczem łatwiej odpala od oryginalnego zapłonu z tym ,że lepiej jedzie na włączonych światłach z obciążonym regulatorem napięcia - i kiedy użyjemy generatora nie jest nam potrzebny cewko-moduł TM 14-05 można go odsprzedać na aukcjach 450-650 pln

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
UNITI | Fixed by
.