Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 23 cze 2019, 13:35 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): sobota, 2 mar 2019, 01:28
Punkty: 45.00

Posty: 8
Online: 5h 39m 24s
Pojazd: WSK 125
Marka :WSK
Model :125
Rocznik :1983
Opis problemu: Poprawne połączenie cewek świetlnych.

Mam problem z moim motorem - mam wrażenie, że samoróbka-CDI (z takim kupiłem motor) jest źle podłączona. W tym momencie jest tak jak na zdjęciu - przewód przezroczysty jest połączony z jednym przewodem idącym od cewki, przewód od "środkowej" cewki jest dołączony do masy i nie wychodzi z niego żaden przewód, a przewód przezroczysto-czerwony - jest jak widać zmasowany i połączony z cewką. Czy to jest poprawne połączenie?

Obrazek

Regulator napięcia mam "szeroki", tego typu:

Obrazek


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 23 cze 2019, 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
to jest najprostszy z możliwych zapłonów CDI ... motocykl odpala ?

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 23 cze 2019, 18:50 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): sobota, 2 mar 2019, 01:28
Punkty: 45.00

Posty: 8
Online: 5h 39m 24s
Pojazd: WSK 125
Tam, gdzie prostota, strasznie często pojawia się dużo dziwnych problemów ;) W tej chwili nie, ale iskra jest. Mocna, punkt zapłonu sprawdzony z lampą stroboskopową, 3mm przed GMP. Silnik trafia jutro do kolejnego mechanika (poprawka po partaczu).

Czy takie połączenia mogą wpływać na iskrę? Czy to jest podłączone poprawnie i będzie mieć wpływ na jasność świecenia świateł? Ten przezroczysto-czerwony kabel szedł prosto na światła motocykla.

Ostatnia usterka była taka, że odlutował się przezroczysty kabel od cewki, a magneto było bardzo rozgrzane. Obawiam się, że coś jest pokopane w połączeniach. Zastanawiam się tylko, czy sposób połączenia przewodów ze statora aby na pewno jest poprawny.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 23 cze 2019, 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
właśnie tam gdzie prostota tam jest mniej problemów ... biało czerwony do żółtego .. przeźroczysty do różowego czerwony plus regulatora czarny na masę zielony do plusa lub minusa zależnie od wersji regulatora -- nie uszkodzisz go zmieniając położenie zielonego

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 24 cze 2019, 11:40 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): sobota, 2 mar 2019, 01:28
Punkty: 45.00

Posty: 8
Online: 5h 39m 24s
Pojazd: WSK 125
Dzięki :) Sprawdzę te wszystkie połączenia. A czy przewód, który jest przylutowany do masy zamiast w powietrzu (przezroczysto-czerwony) - jest dobrze połączony? Będzie to działać jak należy i można tak zostawić?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 24 cze 2019, 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
nie widze takiego koloru ... u mnie jest biało czerwony on ma iść do żółtego przewodu od regulatora

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 25 cze 2019, 23:45 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): sobota, 2 mar 2019, 01:28
Punkty: 45.00

Posty: 8
Online: 5h 39m 24s
Pojazd: WSK 125
Chodzi o ten dokładnie:

Obrazek

Według zdjęcia z poradnika: zaplon-bezstykowy-cdi-do-wsk-125-i-w2a-shl-m11w-t197.html

Powinien on, z tego co zrozumiałem, być odlutowany od tego punktu, a przylutowany do drutu cewki, która znajduje się naprzeciwko największej cewki (tej odpowiedzialnej za wyzwalanie iskry). Mój układ wydaje się być jakąś dziwaczną hybrydą bezmasowego i zwykłego CDI: przewód pierwszy po lewej od cewki "iskrowej" jest odlutowany od masy i przylutowany do drutu cewki (który jest połączony tylko z przewodem - nie z masą), drugie połączenie jest "puste" bez przewodu, a cewka zmasowana do obudowy, do ostatniej (pierwsza po prawo od cewki "iskrowej) jest podłączony przewód, a drut od cewki również jest zmasowany. Nie wiem, co autor miał na myśli, motor kupiłem już z tak wykonanym układem. Czy to ma w ogóle szansę działać poprawnie?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
UNITI | Fixed by
.