Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 18 sie 2012, 20:36 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): sobota, 18 sie 2012, 20:11
Punkty: 60.00

Posty: 7
Online: 4h 29m 25s
Pojazd: Aprilla
Marka :Aprilla
Model : RS 125
Rocznik :
Typ :
Opis problemu:
Witam wszystkich. Problem jak w temacie - brak iskry. Zapłon w motorze szwedzkiej firmy sem amal.

1)Stator - http://speedy.sh/gpC7E/1.JPG

Wychodzą z niego 5 kabelków:

-zielony - impulsator
-czerwony - prąd do cewkomodułu (z tego prądu generowana jest iskra)
-czarny - masa
-Dwa kabelki niebieskie - zasilanie na światła itd.

Mierzyłem rezystancję miedzy tymi przewodami, wyszło mi coś takiego:
-między dwoma niebieskimi: 0,8 ohma
-między czarnym a zielonym: 171 ohm
-między czarnym a czerwonym: ok 4,5 M Ohma (4 500 000 ohm)- motorek przed remontem palił tylko na pych, dlatego wysłałem cały układ do firmy która miała to zrobić, kiedy mi to odesłali iskry nie było. Co sądzicie o tej rezystancji? Nie jest za duża?

Mierzyłem również napięcie między tymi przewodami (miernik ustawiłem na napięcie zmienne):
-między czerwonym a czarnym: 20-30V
-między zielonym a czarnym : ok 1,7V

2) Cewkomoduł ( TM 14-04 ) - http://speedy.sh/vEmUB/18082012276.jpg
Nie znam wartości oporów jakie powinny być dlatego nie wiele mogę powiedzieć, jeżeli jakaś wartość jest wam potrzebna do ewentualnej diagnozy to proszę pytać.

Mierząc rezystancję miedzy przewodami jedna wydała mi się duża a mianowicie między zielonym przewodem(z impulsatora) a masą : 0,5 M Ohma.

3)Koło zamachowe wygląda tak:
http://speedy.sh/JDFQY/3.JPG
http://speedy.sh/7SKRP/2.JPG


Jesteście w stanie coś podpowiedzieć jak postawić dobrą diagnozę, jak to naprawić? Ewentualnie co wymienić/zregenerować? Będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 22 sie 2012, 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Weź powrzucaj te fotki do galerii , masz w temacie filmik nawet jak. Co oni przewijali ? 4,5Mohm to chyba za dużo jak na cewkę CDI...


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 24 sie 2012, 21:29 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): sobota, 18 sie 2012, 20:11
Punkty: 60.00

Posty: 7
Online: 4h 29m 25s
Pojazd: Aprilla
Przepraszam, faktycznie nie zajrzałem do tych dwóch pierwszych tematów, mój błąd.
To może ja opiszę wszystko od początku i po kolei:
Kumpel zatarł motor no i padła decyzja ,że ja mam ten motor przywrócić do stanu używalności. Szlif cylindra, nowy tłok etc. ogólnie motorek chodził jak trzeba prócz tego że nie palił na rozrusznik. Pchnąłem metr i bez problemu palił (jak palił przed remontem nie wiem). Znalazłem firmę w Polsce która zajmuje się naprawą zapłonów firmy SEM - AMAL. Zadzwoniłem i ten miły Pan stwierdził ,że to jest klasyczny przypadek: "wymiana cewek generujących prąd na iskrę pomoże i będzie palił na rozrusznik" No to wysłałem do tego miłego Pana, za jakiś czas mi odesłał i iskry nie było. (twierdzi ,że wymienił w.w cewki i u niego wszystko działa) Do tej pory iskry brak. A tutaj zdjęcia mojego zapłonu:

494491493492


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 25 sie 2012, 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
Witam ..

Metoda podmiany elementów albo -- zmierz przy jakich obrotach pchając odpala a na jakie wkręca silnik sam rozrusznik ?? tutaj będzie przyczyna bo samo ładowanie CDI nie ma połączenia z zasilaniem akumulatora

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 26 sie 2012, 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
Zrób dokładne zdjęcia statora .. zamieść galerię fotek elementów naprawianych u miłego Pana -- to wiele wyjaśni

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 26 sty 2013, 18:34 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): sobota, 18 sie 2012, 20:11
Punkty: 60.00

Posty: 7
Online: 4h 29m 25s
Pojazd: Aprilla
Witam serdecznie po długiej przerwie. Mam pytanie do uzytkownika "krokodyl" odnośnie tego tematu. Udało się naprawić ten motor? jaka była przyczyna?:
http://www.zaplon.fora.pl/diagnostyka-ukladow-zaplonowych-cdi-ignition-elektronika-w-silniku,25/sem-amal-brak-iskry,419.html

I jeżeli byłaby taka możliwość to prosiłbym o odpowiedź na moje ostatnie pytanie w tamtym temacie czyli:
"Witam ponownie po długiej nieobecności. Hans czy rozwiązałeś problem?
Jutro postaram się załatwić miernik analogowy i zmierzę napięcie ładowania CDI. Chciałbym też sprawdzić przewód sygnałowy tak jak podpowiadał krokodyl. tylko mam pytanie. Powinienem wpiąć diodę szeregowo, Anoda od strony magneta a Katoda od strony CDI?

"Znaczy sie uzywany bo nowych to nie ma chyba dałem za niego 300 zł i podłączając diody do poszczegónych kabli kolejno od cweko modułu w obydwuch miga dioda."

diody do poszczególnych kabli? Myślałem, że wystarczy sprawdzić tylko jeden, ten impulsowy."


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 26 sty 2013, 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Zdjęć jak nie było tak nie ma :P


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 26 sty 2013, 18:53 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): sobota, 18 sie 2012, 20:11
Punkty: 60.00

Posty: 7
Online: 4h 29m 25s
Pojazd: Aprilla
Mówisz o zdjęciach statora? Elementy te wizualnie wyglądają w porządku. Ale jeżeli ma to pomóc to zaraz postaram się coś zrobić.

--Dodano sobota, 26 sty 2013, 19:57 --

krokodyl napisał(a):
Witam ..

Metoda podmiany elementów albo -- zmierz przy jakich obrotach pchając odpala a na jakie wkręca silnik sam rozrusznik ?? tutaj będzie przyczyna bo samo ładowanie CDI nie ma połączenia z zasilaniem akumulatora



Tutaj się trochę nie zrozumieliśmy. Motor teraz w ogóle nie pali. Palił pchając przed wysłaniem części do regeneracji.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 26 sty 2013, 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
zapłon prosty ... nie ma tam tajemnic ..... uparcie nie zamieszczasz fotek budujemy rodzaj forum jakie służy innym dla tego fotki ładne fotki jeszcze raz fotki !

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 26 sty 2013, 22:49 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): sobota, 18 sie 2012, 20:11
Punkty: 60.00

Posty: 7
Online: 4h 29m 25s
Pojazd: Aprilla
Zdjecia cdi:
686685684683494682


Zdjecia statora:
694693692689690691687688



Chcialem jeszcze dolozyc zdjecia z kola zamachowego ale juz nie moglem dodawac zdjec. Pisalo zebym sie kontaktowal z administratorem.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 26 sty 2013, 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
miernik najzwyklejszy wskazówkowy ustawiasz na prąd zmienny zakres 200V albo podobny miernik między czerwony i czarny przewód statora w czasie kopania (kręcenia rozrusznikiem )powinno wykazać po wyżej 40 V !!! jeśli nie ma uszkodzone cewki statora !! Przewijanie ... sensu większego brak nie ma przypadku aby po takiej operacji pracowało to przez dłuższy czas ! zalewa to żywicą i co ?? inna rozszerzalność nowej żywicy !!! w czasie jak nabiera temperatury zrywa mechanicznie uzwojenia >>> Jakie są ceny u miłego przewijającego Pana ??? Klasyka polega na tym ,że 99% uszkodzeń tego typu statorów SEM AMAL to uzwojenie ładowania CDI..... czyli czerwony przewód -- przewijanie bez sensu nawet gdyby Pan był najmilszą osobą na świecie ! --- opowiedz więcej o miłym Panu --udziela gwarancji ?? Następna sprawa CDI -- naprawa wtórnego uzwojenie w Twoim CDI gdzie występuje 20 000 V też ryzykowna chociaż już możliwa ,


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 26 sty 2013, 23:59 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): sobota, 18 sie 2012, 20:11
Punkty: 60.00

Posty: 7
Online: 4h 29m 25s
Pojazd: Aprilla
No więc korzystałem z usług tej firmy: http://elektronika-motocyklowa.pl/o_firmie.html
Myślę, że nie ma co na nich "psów wieszać" tak od razu. Jutro postaram się zmierzyć te napięcie. Będę musiał pożyczyć miernik analogowy bo mam tylko cyfrowy. I dam znać o wynikach.

P.S zdjęcia tego koła zamachowego wysłałem już na Twój e-mail.


Dodam ,że ta firma zmieniała mi cewki, tak jak mówisz, które generują prąd do CDI, a w CDI lutowali mi ten wkrecik na ktory wkreca sie przewod wysokiego napiecia. podobno byl wyrwany ten wkrecik.
699698697696695


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 1 mar 2013, 13:09 
Konstruktor 80%

Dołączył(a): sobota, 15 wrz 2012, 09:51
Punkty: 543.00

Posty: 103
Flaga: Poland
Online: 21d 15h 5m 30s
Pojazd: Husaberg
Witam to jest zapłon z rodziny SEM 14.... tutaj statory są podobne albo takie same natomiast CDI są niby inne -- Twój różni się tym ,że przeznaczony jest do silników 2T z rozrusznikiem elektrycznym ... czyli łatwiej zapala ----


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 11 sie 2013, 11:41 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): sobota, 18 sie 2012, 20:11
Punkty: 60.00

Posty: 7
Online: 4h 29m 25s
Pojazd: Aprilla
Witam po raz kolejny ;) Nabyłem oscyloskop i podłączyłem go pomiędzy czarny a czerwony przewód wychodzący ze statora. Napięcie jakie otrzymuję to około 36V. Chciałbym zrobić taki eksperyment, że cały układ zapłonowy podłącze na stole a kołem będę kręcił wiertarką. Jeżeli napięcie będzie wynosiło powyżej 40V, i będzie iskra to przyczyny trzeba szukać w statorze. Dobrze myślę?

( Wałek wytoczy mi tata, z tym nie będzie aż tak dużego problemu )


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
UNITI | Fixed by
.