Witam wszystkich użytkowników...
Trochę się wahałem zanim tu napisałem bo jestem laikiem, no ale.. muszę spróbować, może mi pomożecie. Jeśli nie to nic nie tracę. Z góry przepraszam też bo się zastanawiałem gdzie ten wpis umieścić, więc jeśli nabałaganiłem to proszę przenieść w odpowiednie miejsce na forum
Borykam się z problemem od dłuższego czasu w swoim motocyklu. Sprawdzone zostało prawie wszystko - w motocyklu siedziały 3 gaźniki, dwa układy wydechowe, zmieniane przewody WN, świece. Stan silnika jest dobry, głowice szczelne, kompresja jest, wałek rozrządu, dźwigienki cacuś nic tam nie jest zużyte... co jeszcze robiłem to zaraz o tym, nadmienię tylko że szukanie rozwiązania problemu trwa już praktycznie dwa sezony.
Problem jest taki że na wyższych biegach, szczególnie to czuć na 4 ce i 5 ce, motocykl nie ciągnie powyżej 5 tys obrotów. To, że ma się wkręcić wyżej jest mi wiadome bo miałem okazję jeździć motocyklem kolegi jak i wymieniać doświadczenia z użytkownikami na forach CX500 więc na piątce nawet do 9500tys powinien ten motocykl pójść. U mnie do 7 tys idzie bardzo niemrawo, po 7 tys następuje koniec z tymże... jeśli przy 5 tys obr dam gaz do oporu, to słychać tylko basowy dźwięk zasysania powietrza i silnik stoi... jedynie jak odkręcam manetkę gazu stopniowo to powoli się wkręci to to do 7tys z oporami i na tym koniec.
Motocykl to CX500 w wersji z zapłonem tranzystorowym. Na układ składa się mechanizm wyprzedzania zapłonu odśrodkowy na sprężynkach (odrzuca ramionka/odważniki) oraz z cewek impulsatorów z magnesem o oporze 550 ohma. Tak to wygląda:
https://motofaction.org/motorcycles/hon ... x650-gl650Zapłon ustawia się na znaki, ustawiony jest na pewno dobrze. Na motocyklu są jeszcze dwa moduły NEC 5194, które napędzają cewki zapłonowe o rezystancji 2.5ohma
https://motofaction.org/sites/cx500info ... -boxes.jpgCały ten problem zaprowadził mnie tutaj po ostatecznych testach wyprzedzania zapłonu z użyciem lampy stroboskopowej. Pożyczyłem lampę i jest wszystko jak w instrukcji piszą: 15 stopni przy 1100 obrotach oraz pełne wyprzedzenie od 3000 obrotów wzwyż... no nie do końca tak wzwyż bo nie jestem w stanie wyprzedzenia sprawdzić powyżej 5000obrotów tam gdzie mam realny problem bo lampa mi już gaśnie... ale tyle o ile, jestem pewny, że mechanizm wyprzedzenia zapłonu wydaje się pracować poprawnie, nie blokuje się, i raczej nie ma możliwości żeby jakaś siła mogła skierować ramiona mechanizmu w odwrotnym kierunku w taki sposób żeby na obrotach zapłon tracił wyprzedzenie... raczej na obrotach może się coś dziać bo... stara elektronika??? słabnie iskra, te moduły nie dają rady naładować cewek w czas???? czy coś podobnego???
I tak sobie pomyślałem, spróbuję wyeliminować te moduły NEC5194 poprzez zastosowanie skuterowych modułów DC-CDI. Kolega akurat ma sporo tych gratów, pożyczył mi moduł oraz cewkę zapłonową do tego modułu tak na razie na próbę czy zdołałbym uzyskać iskrę. Dokładnie moduł taki jak na tym schemacie:
http://obrazki.elektroda.pl/4908871400_1308345841.pngPodłączyłem go zgodnie ze schematem, jeden z końców przewodów impulsatora połączyłem z masą, drugi koniec dałem do modułu.. i nic... nie mam iskry. Moduł tylko bziuczy ale nie wyzwala mi iskry. Próbowałem na odwrót zmasować impulsator i podłączyć odwrotnie pod moduł i nic...
Co robię źle? Czy ktoś mógłby mi wytknąć błędy? czy impulsator hondowski 550ohma nie "naładuje" mi tego układu w DC_CDI??? Czy mam sprawdzić prąd AC z tych impulsatorów?? Czy potrzebny będzie jakiś dodatkowy transformator żeby podbić napięcie dla wejścia impulsatora DC_CDI??
Dzięki...
edit:
mierzyłem napięcia ze swoich pulserów - na rozruszniku 0.25v, na jałowych 0.50v, przy 6tys obrotów 3.0v.
Jakie wartości ma czujnik chiński?
edit:
czujnik impulsator chiński już udało mi się sprawdzić.. ma w granicy 220ohma i wyzwala napięcie na rozruszniku 0.15v... więc... napięcie niby jest, jesli impulsator doprowadza do tego, że wysteruje bramkę jakiegoś transystora odpowiednim napięciem, no to widać że to napięcie jest...