Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 29 sty 2014, 21:06 
elektroużytkownik

Dołączył(a): sobota, 7 wrz 2013, 17:38
Punkty: 100.00

Posty: 4
Online: 2h 11m 34s
Pojazd: dantom sfx
Witam szukam luźnych sugestii a propos tego czym zasilić moduł dc silnika spalinowego. Przerabiam silnik 2t 125 żeby podnieść moc z 11 koni na jakieś 16 ; schodzę z mas wirujących : chcę zrezygnować całkowicie z prądnicy i wyrzucić wirnik a w to miejsce powędruje aluminiowa tarcza ze znacznikiem do wyzwalania impulsu dla impulsatora. Chcę zastosować moduł zapłonowy ze zmienną mapą cdiprog w wersji dc i czymś to zasilić np baterią akumulatorków np aa albo akumulatorem z ups. Jeżdżę 1-3 razy w tygodniu po 4-6 godzin dziennie w ciężkim terenie. Prądu ma starczyć tylko na iskrę ew. mogę wozić w plecaku drugie zapasowe źródło prądu. Co moglibyście mi doradzić? Czy akumulator z ups mogę rozładowywać do cna czy muszę założyć ogranicznik rozładowania powiedzmy do jakichś 10V?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 29 sty 2014, 22:48 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): środa, 29 sty 2014, 22:40
Punkty: 115.00

Posty: 8
Lokalizacja: Brodnica
Flaga: Poland
Online: 2h 48m 2s
Pojazd: kilka motocykli na stanie..
nie masz możliwości dołączyć kolejnej cewki która będzie ładować akumulator ? :). ewentualnie sprawdź po jeździe jaki będzie spadek napięcia po tych 4-6 godzin jazdy


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 30 sty 2014, 17:04 
elektroużytkownik

Dołączył(a): sobota, 7 wrz 2013, 17:38
Punkty: 100.00

Posty: 4
Online: 2h 11m 34s
Pojazd: dantom sfx
Żeby sprawdzić spadek napięcia po jeździe muszę założyć jakieś źródło prądu i dlatego pytam jakie. Nie chce zakładać cewki ładującej akumulator bo takie rozwiązanie mam w tej chwili.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 30 sty 2014, 19:10 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): czwartek, 23 sty 2014, 23:22
Punkty: 120.00

Posty: 9
Online: 1h 7m 4s
Pojazd: MZ ETZ 250, KTM SMC 660
To może jakiś mały akumulator żelowy? Możesz go umieścić w dowolnej pozycji i nie musisz się martwić o wycieki itp. Drgania także nie są mu straszne. Pytanie ile wytrzyma ;)


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 30 gru 2015, 11:04 
elektroużytkownik

Dołączył(a): sobota, 7 wrz 2013, 17:38
Punkty: 100.00

Posty: 4
Online: 2h 11m 34s
Pojazd: dantom sfx
Tak się sprawy mają na chwilę obecną: https://youtu.be/YBU4g1YXH5A
Progcdi- kupione nie założone
Przetwornica DC- zamówiona (czekam na paczkę)
Aku- do wyboru mam mały motocyklowy agm lub żel, bateria z elektronarzędzi albo bateria ogniw ni-cd i jeszcze nie wiem na 100% co wybrać.
Mam jeszcze trzy pytania:
1.Na rynku jest mnóstwo ładowarek do żelowych akumulatorów ale tak naprawdę to zwykłe prostowniki które tylko z nazwy nadają się do ich ładowania. Czy ktoś z Was może polecić dobrą i nie najdroższą ładowarkę do aku żelowego?
Interesują mnie tylko te osobiście przez Was sprawdzone a nie że gdzieś ktoś coś czytał.
2.Czy dobrym pomysłem by było założenie źródła prądu o napięciu 18v i ogranicznika napięcia wyjściowego na 12v?
3.Wiadomo że bez testów to jak wróżenie z fusów ale jakie byście sugerowali wstępne wyprzedzenia /opóźnienia zapłonu do tego silnika?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
UNITI | Fixed by
.