Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 26 sty 2015, 22:57 
elektroużytkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sty 2015, 22:33
Punkty: 95.00

Posty: 3
Online: 1h 53m 48s
Pojazd: kilka
Cześć,
to mój pierwszy post na forum i od razu przejdę do rzeczy:
Marka – MZ 125 SM 4T
moduł: DC CDI 12v
usterka – uszkodzony moduł, brak iskry

wykonano – wymiana modułu na chiński od Kymco 4T
efekty: nie chce się wkręcać na obroty, przy odwróceniu polaryzacji impulsatora, dobrze się wkręca, ale nie ma wolnych obrotów, cieżko zapala.

Czy można coś z tym zrobić, zamontować inny moduł. Jak zczytać mapę zapłonu?

Dane z manuala zapłonu: 6` na wolnych obrotach, 32-34 na wysokich (tylko tyle podano)


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 27 sty 2015, 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
To jest autorski silnik MZ czy jakieś suzuki/yamaha/honda z pokrywami MZ? Dopasować moduł od japończyka z podobnymi danymi,były by najprościej.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 29 sty 2015, 08:03 
elektroużytkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sty 2015, 22:33
Punkty: 95.00

Posty: 3
Online: 1h 53m 48s
Pojazd: kilka
Autorski MZ. Wstawiłem moduł od XTX-a 125, ale on ma dłuższy pasek i w MZ maksymalne wyprzedzenie było około 15 stopni. Silnik się wkręcał, ale nie robił tego zbyt ochoczo. Podejrzewam jeszcze jakieś problemy silnikowe, bo jak się silnik rozgrzał to sprzęt stracił moc i gasł na wolnych obrotach. Jak sprawdziłem olej to bagnet nie był wcale mokry, a co dopiero żeby pokazał właściwy stan... Może być jeszcze niedopasowanie impulsatora - XTX 240ohm +/- 20%, a w MZ było 360 albo 380. Kolega ma kupić oryginalny moduł. Będzie pewność, że to będzie działało z resztą i okaże się czy to gaśnięcie i utrata mocy nie są czasem spowodowane zatarciem. Zobaczymy pewnie za kilka tygodni jak dostanę do ręki nowy moduł.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 2 lut 2015, 22:56 
elektroużytkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2015, 22:52
Punkty: 110.00

Posty: 2
Online: 1h 7m 12s
Pojazd: 125rt
No to jest nas dwóch, mam padnięty moduł z 125 rt. ma być ponoć statycznie wyprzedzony 6 stopni, dynamicznie 34, stąd przy kilkunastu będzie zamulał. Pratujcie wiedzą, czy jakieś inne dc-cdi ma podobne wyprzedzenie ? Masakra te moduły...


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 3 lut 2015, 07:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Yamaha XT600 zdaje się ma takie wyprzedzenie.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 3 lut 2015, 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
Cytuj:
Wstawiłem moduł od XTX-a 125, ale on ma dłuższy pasek


to właśnie długość paska wyznacza początek i koniec pracy układu wyprzedzania

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 3 lut 2015, 15:30 
elektroużytkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2015, 22:52
Punkty: 110.00

Posty: 2
Online: 1h 7m 12s
Pojazd: 125rt
krokodyl napisał(a):
Cytuj:
Wstawiłem moduł od XTX-a 125, ale on ma dłuższy pasek


to właśnie długość paska wyznacza początek i koniec pracy układu wyprzedzania


czyli dowolny moduł dc-cdi i migomatem "ustawić" wyprzedzenie ? W ostateczności, cóż -trochę "drut" :-(

Przyznam, że bardzo mnie nęci cyfrowe cdi, coś mi mówi, że silniczek byłby znacznie fajniejszy niż fabrycznie :-) Może spalałby uboższe mieszanki np (wiem, wiem -węglowodory) i był elastyczniejszy.

Jeśli to możliwe, chętnie kupię moduł i potestuję/ powymieniam mapy -tyle że nie mam programatora. Może da się to jakoś logistycznie rozpracować ?

w załączniku co nieco o układzie zapłonu 125 rt/sm/sx


Jeszcze jeden pomysł - a może progcdi dać ? Tyle, że jest ac, więc przetwornica potrzebna, podpowiedzcie jej parametry...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 4 lut 2015, 00:04 
elektroużytkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sty 2015, 22:33
Punkty: 95.00

Posty: 3
Online: 1h 53m 48s
Pojazd: kilka
Założyłem oryginalny CDI z wersji 80km/h. Może później jakiś generator albo podzielnik częstotliwości... Moduł nie był bardzo drogi jak na nietypowy sprzęt.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
UNITI | Fixed by
.